علیشیری خواستار شد: حضور فعال روابط عمومی و رسانه ها در اطلاع رسانی بین المللی

علیشیری خواستار شد: حضور فعال روابط عمومی و رسانه ها در اطلاع رسانی بین المللی
بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد در همایش مدیران روابط عمومی سازمانهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در محل سالن مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد ،اظهار داشت : مدیران روابط عمومی ،خصوصاً در حوزه اقتصادی نقش مؤثر و کارآمدی در معرفی ایران در عرصه بین الملل و جهانی ایفا نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران،علیشیری در ادامه افزود:  با توجه به پروژه ایران هراسی که از سوی رسانه های خبری ،علیه ایران در دنیا وجود دارد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از وضعیت و شرایط داخلی و فرصتهای سرمایه گذاری در ایران اطلاعات ناصحیح دارند، که روابط عمومی و اصحاب رسانه با اتخاذ سیاستهای درست اطلاع رسانی، از جمله معرفی مزیت های ذاتی اقتصاد ایران و شرایط ژئوپلتیک آن در منطقه و جهان می توانند  گامهای مؤثری در این زمینه بردارند.


معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: امروزه نقش تبلیغات در رسانه ها و تصویرسازی در سطح بین المللی برای گسترش روابط تجاری، دسترسی به بازار جدید و موفقیت در استراتژی دعوت بسیار مهم و تعیین کننده است و همه کشورها از ظرفیتهای موجود در بازار تبلیغاتی بین المللی و استفاده از مشاورین حرفه ای بهره فراوان می برند.


علیشیری با بیان اینکه روابط عمومی، فعالیتی خلاق و بانشاط است و باید از بین نخبه ترین افراد هر سازمان مدیران روابط عمومی انتخاب شوند،یادآور شد:از مهمترین شاخصهای تعیین کننده جذب منابع مالی وضعیت محیط اقتصادی کشور میزبان است  که با استفاده از استراتژی دعوت و ظرفیتهای رسانه ای باید محیط امن اقتصادی کشور به مخاطبان بین المللی اطلاع رسانی و جایگاه ایران در جهان ارتقاء یابد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساختار روابط عمومی در سازمانها و مؤسسات نیاز به تغییرات اساسی دارد و مسئولین این حوزه باید صرفاً از کار تشریفاتی خارج شوند.
وی در عین حال تصریح کرد: مسئولین روابط عمومی علاوه بر درک سازمانی بالا باید با فرآیند مخاطب شناسی آشنا باشند و کارکردهای روابط عمومی در سطح بین المللی را افزایش دهند.


معاون وزیر اقتصاد ائتلاف بخشی روابط عمومی و رسانه را از ضروریات حضور رسانه ای ایران در عرصه بین الملل دانست و تصریح کرد: علاوه بر معرفی مزیتهای کشورمان به عنوان محیط مناسب و امن برای سرمایه گذاری و تجارت خارجی، در گام دوم باید طرحها و پروژه های تعریف شده برای مشارکت با خارجیان آماده باشند تا با ابزار بازاریابی به عنوان یک روش تبلیغی علاقمندان به سرمایه گذاری در ایران عرضه شود.
علیشیری  درپایان خاطر نشان کرد : از مسئولین و دست اندرکاران بخش روابط عمومی انتظار می رود با استفاده از ابزارهای مدرن ارتباطی در عرصه بین الملل وارد شوند.

 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰۸:۲۹

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

تهران ، میدان امام خمینی (ره) خیابان باب همایون خیابان صور اسرافیل خیابان داور - وزارت امور اقتصادی و دارایی -  سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران

بارکد2

صندوق پستی: 4618/ 11365
 
ساعت کاری سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 می باشد.
MAP