سرمایه‌گذاران اوکراینی در فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند

سرمایه‌گذاران اوکراینی در فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند
به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس،هیئت سرمایه‌گذاران اوکراینی با سفر به فارس، برای مشارکت در ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز به گفت‌وگو با مسئولان پرداختند.

 در نشست این سرمایه‌گذاران با قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که این خط راه‌آهن ایجاد می‌کند مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این نشست گفت: کنسرسیوم اوکراینی در زمینه پروژه‌های راه آهن و مترو سابقه بسیار خوبی دارند که امیدواریم بتوانیم از حضور آنها در بحث احداث راه آهن شیراز - اهواز استفاده کنیم.

هوشنگ عشایری با بیان این که در فارس چهار پروژه مصوب راه آهن داریم که بودجه قانونی دارد اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها با شرکت چینی (شیراز – بوشهر - عسلویه) به توافق نهایی رسیده‌ایم و در دست احداث است.

وی ادامه داد: راه آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس به طول 700 کیلومتر نیز سرمایه‌گذار ایرانی دارد که برای احداث این خط راه آهن، طرف ایرانی خود به دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه برای راه آهن شیراز – اهواز به دنبال سرمایه‌گذار هستیم، ابراز داشت: فاز صفر این راه آهن توسط مشاور طراحی و سه مسیر نیز برای احداث آن پیشنهاد شده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه طول کوتاه‌ترین مسیر راه آهن شیراز - اهواز 521 کیلومتر است، عنوان کرد: در مسیرهای پیشنهادی طول بیشترین مسیر 626 کیلومتر است و در مجموع شش سال برای احداث این راه آهن پیش‌بینی شده که باید به اتمام برسد.

عشایری اضافه کرد: آن مسیری که طول بیشتری دارد از مناطق شهری و سکونت‌گاهی بیشتری عبور می‌کند و برای بار و مسافر صرفه بیشتری دارد و کوتاه‌ترین مسیر تنها مسافر و بار مبدا و مقصد را دارد.

وی با بیان اینکه خط راه‌آهن شیراز - اهواز پتانسیل‌های دیگری ایجاد می‌کند، اذعان داشت: ظرفیتی نزدیک به 5 میلیون تن برای جابه‌جایی بار و 500 هزار مسافر در سال برای این راه آهن پیش‌بینی شده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، نحوه اجرای این پروژه را به صورت سهم 50 درصدی دولت که وزارت نفت متقبل شده و 50 درصد بخش خصوصی تشریح کرد و ادامه داد: هزینه ساخت و احداث این پروژه 500 میلیون یورو معادل 2 هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را اتصال میدان‌های گازی استان فارس (فراشبند) به میادین نفتی خوزستان (صنایع پتروشیمی) عنوان کرد و ویژگی راه‌آهن شیراز -اهواز را قابل اتصال بودن به شبه جزیره هند، عراق و جزایر خلیج فارس عنوان کرد.

۲۱ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۰۷

نظرات بینندگان


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

تهران ، میدان امام خمینی (ره) خیابان باب همایون خیابان صور اسرافیل خیابان داور - وزارت امور اقتصادی و دارایی -  سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران

بارکد2

صندوق پستی: 4618/ 11365
 
ساعت کاری سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 می باشد.
MAP