توافقنامه سطح خدمت
نظارت و راهبری پروژههای سرمایه گذاری خارجی
1)مقدمه
اين توافقنامه سطح خدمات به منزله قراردادی فیمابین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، در نقش ارائهدهنده خدمات از يک سو (که از اين پس با عنوان سازمان خوانده میشود) و شرکتها، دستگاهها و مردمی که خواهان دريافت خدمت نظارت و راهبری پروژههای سرمایه گذاری خارجی هستند در نقش دريافتکننده خدمات از سوی ديگر (از اين پس با نام متقاضی خوانده میشود)، ارائه میشود. اين توافقنامه بر تکالیف و مسئولیتهای هر دو رکن، عملکرد و کیفیت موردانتظار از خدمات ارائه شده و در نهايت، جرايم درنظر گرفته شده در صورت تخطی از کیفیت مورد انتظار تمرکز دارد.
2)هدف
هدف از اين توافقنامه سطح خدمت نظارت و راهبری پروژههای سرمایه گذاری خارجی اين است که به منظور ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده دستگاههای اجرایی، سهولت و احراز هویت کاربران جهت دریافت خدمات برای خدمت گیرندگان پشتیبانی شود. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص اين خدمت، روشهای نظارت و مسئولیتهای سازمانی را در صورت لزوم مشخص میکند.
3)مسئولیت
در این پروژه ضمن رعایت قوانین و مقررات بالادستی حوزه قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرائی آن، با حفظ محرمانگی و حریم خصوصی کاربران، کلیه خدمات دولت شامل خدمات مستقیم دستگاههای اجرایی، استانی و سامانههای اختصاصی دستگاههای اجرایی، با سه سطح احراز هویت توسعه مییابد. این سامانه به دو طریق خدمات را از دستگاههای اجرایی در سطح ملی و استانی دریافت میکند: در حالت اول خدمات بهطور مستقیم متناسب با درخواست موردنیاز در اختیار متقاضی قرار میگیرد. این خدمات بهصورت مراجعه حضوری متقاضی به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ارائه می گردد. در حالت دوم مراکز خدمات سرمایه گذاری استانی در استان ها به ارائه خدمات به متقاضی می پردازند.
4)تعهدات متقابل خدمتگیرنده و دستگاه اجرايی
تعهدات سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران درخصوص خدمت نظارت و راهبری پروژههای سرمایه گذاری خارجی به شرح زير میباشد:
- سازمان متعهد میشود به زمان ارائه شده در میز خدمت سازمان در ساعات اداری می باشد.
- سازمان متعهد میشود خدمات مشاوره متقاضی سرمایه گذاری خارجی را به صورت روزانه ارائه نماید.
- سازمان متعهد میشود در صورت دریافت شکایت از ارائه خدمت از سوی متقاضی، بدون جانبداری و با رعایت انصاف و عدالت، رسیدگی به شکایت را در دستور کار قرار دهد.
- سازمان متعهد میشود هر نوع تغییر در فرآیندها، سامانه، مدارک و ضوابط ارائه خدمت را از طریق میزخدمت سازمان اطلاعرسانی نماید.
- سازمان متعهد میشود کارشناسان این سازمان نسبت به رعایت ادب، احترام، متانت و صبوری در فرآیند پاسخگویی به متقاضی خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهند.
- سازمان متعهد میگردد پس از تکمیل مستندات، موارد را از مراجع ذیصلاح پیگیری نماید.
- سازمان متعهد می گردد ه صورت دوره ای نسبت به بازدید از پروژه های دارای سرمایه گذار خارجی اقدام نموده و ضمن احصا نظام مسائل پروژههای فوقالاشاره، در راستای رفع موانع پیش روی تحقق سرمایه گذاری خارجی اقدام نماید.
تعهدات خدمتگیرنده درخصوص خدمات معرفی برای صدور پروانه کار، اقامت و روادید سرمایه گذاران خارجی به شرح زیر میباشد:
- متقاضی متعهد میشود جهت ارائه شکایت خود، صرفاً از طریق کانالهای مجاز معرفی شده در میز خدمت سازمان اقدام نماید.
- متقاضی متعهد میشود در هنگام تکمیل مدارک مورد نیاز نهایت دقت خود جهت تسریع در انجام امور و جلوگیری از دوباره کاری را به خرج دهد.
- متقاضی متعهد میشود نسبت به رعایت ادب و احترام، متانت و صبوری در هنگام مراجعه به کارشناسان این سازمان جهت دریافت خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهد.
- متقاضی متعهد می گردد آخرین صورت های مالی حسابرسی شده خود را به صورت سالانه در اختیار سازمان قرار دهد.
- متقاضی متعهد می گردد نسبت به انعکاس مسائل و مشکلات خود به سازمان اقدام نماید و آخرین وضعیت اجرای پروژه را به صورت دوره ای سالانه به سازمان اطلاع دهد.
5)هزینهها و پرداختها
این خدمت به صورت رایگان صورت میپذیرد و در حال حاضر تعرفهای جهت خدمت نظارت و راهبری پروژههای سرمایه گذاری خارجی برای متقاضی وجود ندارد.
6)دوره عملکرد
این توافقنامه تا پایان سال 1404 اعتبار دارد.
7)خاتمه توافقنامه
این توافقنامه در هفت بند تدوین شده است.