جستجو
ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1404
Menu

SLA

توافقنامه سطح خدمت

تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجی

1)مقدمه

اين توافقنامه سطح خدمات به منزله قراردادی فیمابین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، در نقش ارائه‌دهنده خدمات از يک سو (که از اين پس با عنوان سازمان خوانده می‌شود) و شرکت‌ها، دستگاه‌ها و مردمی که خواهان دريافت تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي هستند در نقش دريافت‌کننده خدمات از سوی ديگر (از اين پس با نام متقاضی خوانده می‌شود)، ارائه می‌شود. اين توافقنامه بر تکالیف و مسئولیت‌های هر دو رکن، عملکرد و کیفیت موردانتظار از خدمات ارائه شده و در نهايت، جرايم درنظر گرفته شده در صورت تخطی از کیفیت مورد انتظار تمرکز دارد.

2)هدف

هدف از اين توافقنامه سطح خدمت تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي اين است که به منظور ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده دستگاه‌های اجرایی، سهولت و احراز هویت متقاضیان جهت دریافت  خدمات برای خدمت گیرندگان پشتیبانی شود. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص اين خدمت، روش‌های نظارت و مسئولیت‌های سازمانی را در صورت لزوم مشخص می‌کند.

3)مسئولیت

در این پروژه ضمن رعایت قوانین و مقررات بالادستی حوزه قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرائی آن، با حفظ محرمانگی هویت متقاضی، کلیه خدمات دولت شامل خدمات مستقیم دستگاه‌های اجرایی، استانی و سامانه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی، ارائه می گردد. این سامانه به دو طریق خدمات را از دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی دریافت می‌کند: در حالت اول خدمات به‌طور مستقیم متناسب با درخواست موردنیاز در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. این خدمات به‌صورت مراجعه حضوری متقاضی به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ارائه می گردد. در حالت دوم مراکز خدمات سرمایه گذاری استانی در استان ها به ارائه خدمات به متقاضی می پردازند.

4)تعهدات متقابل خدمت‌گیرنده و دستگاه اجرايی

تعهدات سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران درخصوص خدمت تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي به شرح زير می‌باشد:

  1. سازمان متعهد می‌شود به زمان ارائه شده در میز خدمت سازمان در ساعات اداری می باشد.
  2. سازمان متعهد می‌شود خدمات مشاوره متقاضی سرمایه گذاری خارجی را به صورت روزانه ارائه نماید.
  3. سازمان متعهد می‌شود در صورت دریافت شکایت از ارائه خدمت از سوی متقاضی، بدون جانب‌داری و با رعایت انصاف و عدالت، رسیدگی به شکایت را در دستور کار قرار دهد.
  4. سازمان متعهد می‌شود هر نوع تغییر در فرآیندها، سامانه، مدارک و ضوابط ارائه خدمت را از طریق میز خدمت سازمان اطلاع‌رسانی نماید.
  5. سازمان متعهد می‌شود کارشناسان این سازمان نسبت به رعایت ادب، احترام، متانت و صبوری در فرآیند پاسخگویی به متقاضیان خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهند.
  6. سازمان متعهد می‌شود پس از تکمیل مستندات، گواهی تاییدیه ثبت سرمایه سرمایه گذاران خارجی ارائه نماید. 

تعهدات خدمت‌گیرنده درخصوص خدمت تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي به شرح زیر می‌باشد:

  • متقاضی متعهد می‌شود جهت ارائه شکایت خود، صرفاً از طریق کانال‌های مجاز معرفی شده در میز خدمت سازمان اقدام نماید.
  • متقاضی متعهد می‌شود در هنگام تکمیل مدارک مورد نیاز نهایت دقت خود جهت تسریع در انجام امور و جلوگیری از دوباره کاری را به خرج دهد.
  • متقاضی متعهد می‌شود نسبت به رعایت ادب و احترام، متانت‌ و صبوری در هنگام مراجعه به کارشناسان این سازمان جهت دریافت خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهد.
  • متقاضی متعهد می گردد پس از صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی، ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ مجوز نسبت به ورود بخشی از سرمایه مصوب مندرج در متن مجوز و ارائه مستندات آن جهت صدور تاییدیه ثبت سرمایه به سازمان اقدام نماید.

5)هزینه‌ها و پرداخت‌ها

این خدمت به صورت رایگان صورت می‌پذیرد و در حال حاضر تعرفه‌ای جهت ارائه خدمت تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجی برای متقاضیان وجود ندارد.

6)دوره عملکرد

این توافقنامه تا پایان سال 1404 اعتبار دارد.

7)خاتمه توافقنامه

این توافقنامه در هفت بند تدوین شده است.

تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي

عنوان خدمت: تائيديه ثبت سرمايه سرمايه گذاران خارجي

1-چه زمانی امکان ثبت سرمایه وجود دارد؟

بعد از صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی

2- چه مواردی به عنوان سرمایه خارجی قابل قبول است؟

  • ارزهای قابل تبدیل
  • ماشین آلات خط تولید
  • مواد اولیه

دانش فنی

3- مرجع ارزش گذاری ارزهای خارجی کدام نهاد است؟

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

4- مرجع ارزش گذاری ماشین آلات و مواد اولیه کدام ارگان است؟

مرکز قیمت گذاری گمرک جمهوری اسلامی ایران

5- مرجع ارزشگذاری دانش فنی کدام نهاد است؟

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دی ان ان