جستجو
ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1404
Menu

SLA

توافقنامه سطح خدمت

ضمانتنامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدی

1)مقدمه

اين توافقنامه سطح خدمات به منزله قراردادی فیمابین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، در نقش ارائه‌دهنده خدمات از يک سو (که از اين پس با عنوان سازمان خوانده می‌شود) و شرکت‌ها، دستگاه‌ها و مردمی که خواهان دريافت خدمت ضمانتنامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدی هستند در نقش دريافت‌کننده خدمات از سوی ديگر (از اين پس با نام متقاضی خوانده می‌شود)، ارائه می‌شود. اين توافقنامه بر تکالیف و مسئولیت‌های هر دو رکن، عملکرد و کیفیت مورد انتظار از خدمات ارائه شده و در نهايت، جرايم درنظر گرفته شده در صورت تخطی از کیفیت مورد انتظار تمرکز دارد.

2)هدف

هدف از اين توافقنامه سطح خدمت ضمانتنامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدی اين است که به منظور ارائه با کیفیت خدمات ارائه شده دستگاه‌های اجرایی، سهولت و احراز هویت متقاضی جهت دریافت خدمات برای خدمت گیرندگان پشتیبانی شود. این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص اين خدمت، روش‌های نظارت و مسئولیت‌های سازمانی را در صورت لزوم مشخص می‌کند.

3)مسئولیت

در این پروژه ضمن رعایت قوانین و مقررات بالادستی، با حفظ محرمانگی هویت متقاضی، دسترسی به بخشی از خدمات دولت شامل خدمات مستقیم دستگاه‌های اجرایی، استانی و سامانه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی، فراهم می گردد. بر این اساس به دو طریق خدمات را از دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی دریافت می‌کند: در حالت اول خدمات به‌صورت مراجعه حضوری متقاضی به سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ارائه می گردد.  در حالت دوم خدمات با مراجعه حضوری به مراکز خدمات سرمایه گذاری استانی در استان ها ارائه می گردد.

4)تعهدات متقابل خدمت‌گیرنده و دستگاه اجرايی

تعهدات سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران درخصوص خدمت ضمانتنامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدی به شرح زير می‌باشد:

  1. سازمان متعهد می‌شود به زمان ارائه شده در میزخدمت سازمان در ساعات اداری می باشد.
  2. سازمان متعهد می‌شود خدمات مشاوره متقاضی سرمایه گذاری خارجی را به صورت روزانه ارائه نماید.
  3. سازمان متعهد می‌شود در صورت دریافت شکایت از ارائه خدمت از سوی متقاضی، بدون جانب‌داری و با رعایت انصاف و عدالت، رسیدگی به شکایت را در دستور کار قرار دهد.
  4. سازمان متعهد می‌شود هر نوع تغییر در فرآیندها، سامانه، مدارک و ضوابط ارائه خدمت را از طریق میزخدمت سازمان اطلاع‌رسانی نماید.
  5. سازمان متعهد می‌شود کارشناسان این سازمان نسبت به رعایت ادب، احترام، متانت و صبوری در فرآیند پاسخگویی به متقاضی خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهند.

تعهدات خدمت‌گیرنده درخصوص خدمت مجوز سرمایه گذاری خارجی به شرح زیر می‌باشد:

  • متقاضی متعهد می‌شود جهت ارائه شکایت خود، صرفاً از طریق کانال‌های مجاز معرفی شده در میزخدمت سازمان اقدام نماید.
  • متقاضی متعهد می‌شود در هنگام تکمیل مدارک مورد نیاز نهایت دقت خود جهت تسریع در انجام امور و جلوگیری از دوباره کاری را به خرج دهد.
  • متقاضی متعهد می‌شود نسبت به رعایت ادب و احترام، متانت‌ و صبوری در هنگام مراجعه به کارشناسان این سازمان جهت دریافت خدمت، نهایت تلاش خود را انجام دهد.

5)هزینه‌ها و پرداخت‌ها

این خدمت به صورت رایگان صورت می‌پذیرد و در حال حاضر تعرفه‌ای جهت خدمت ضمانتنامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدیبرای متقاضی وجود ندارد.

6)دوره عملکرد

این توافقنامه تا پایان سال 1404 اعتبار دارد.

7)خاتمه توافقنامه

این توافقنامه در هفت بند تدوین شده است.

سوالات پر تکرار ضمانت نامه پرداخت وجه خدمات و محصولات

۱. خدمت "صدور ضمانت‌نامه پرداخت وجه خدمات و محصولات تولیدی" چیست؟

این خدمت با شناسه ۱۳۰۱۱۹۳۲۰۰۰، توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران (زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی) ارائه می‌شود. با استناد به ماده 6 قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و آيين نامه اجرايي قانون مزبور سازمان سرمايه گذاري به عنوان متولي امور سرمايه گذاري خارجي در صورت فراهم شدن شرايط مندرج در اين قانون و آيين نامه اجرايي آن مي تواند ضمانت نامه پرداخت را به درخواست شركت هاي دولتي طرف قرارداد با سرمايه گذاران خارجي به نفع سرمايه گذار خارجي صادر مي نمايد. اين مهم به منظور تشويق و توسعه سرمايه گذاري خارجي محسوب مي گردد.

۲. مخاطبان اصلی این خدمت چه کسانی هستند و ماهیت آن چیست؟

مخاطبان این خدمت شامل سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های سرمایه‌پذیر (شرکت‌های دولتی ایرانی طرف قرارداد با سرمایه‌گذار خارجی) هستند. ماهیت این خدمت "حاکمیتی" بوده و این خدمت از نوع دولت به دولت (G2G) دسته‌بندی می‌شود.

۳. برای آغاز فرآیند درخواست این خدمت چه مراحلی باید طی شود و مدارک لازم چیست؟

آغاز خدمت از طریق "تقاضای گیرنده خدمت" و یا "تشخیص دستگاه" صورت می‌گیرد. برای این منظور، شرکت دولتی طرف قرارداد با سرمایه‌گذار خارجی باید درخواست صدور ضمانت‌نامه پرداخت را از طریق وزارت متبوع ارائه دهد. مدارک لازم شامل کلیه مجوزها و اسناد مندرج در ماده ۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مواد ۲، ۳، ۴، ۹ و ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور است.

4. نحوه دسترسی به این خدمت چگونه است؟ آیا ارائه آن هزینه‌ای دارد؟

این خدمت به صورت غیر الکترونیکی و از طریق برگزاری جلسات حضوری ارائه میگردد. ارائه این خدمت "هزینه‌ای ندارد".

5. فرآیندهای اصلی خدمت صدور ضمانت‌نامه پرداخت شامل چه مراحلی است؟

فرآیندهای اصلی این خدمت به شرح زیر است: ۱. درخواست شرکت دولتی طرف قرارداد با سرمایه‌گذار خارجی جهت صدور ضمانت‌نامه پرداخت توسط وزارت متبوع. ۲. ارائه قرارداد منعقده بین شرکت دولتی ایرانی و سرمایه‌گذار خارجی جهت بررسی ضامن. ۳. ارائه کلیه مدارک مندرج در قانون ذیربط و آیین‌نامه اجرایی آن. ۴. صدور ضمانت‌نامه پرداخت.

6. مدت زمان ارائه این خدمت چگونه است؟

مدت زمان متوسط ارائه خدمت "منوط به ارائه مدارک و اسناد لازم است" و مشخصاً تعیین نشده است.

دی ان ان